بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تأثیر شیرخشک بر افزایش وزن

تأثیر شیرخشک بر افزایش وزن

شیرخشک یکی از پرمصرف ترین محصولات در جهان است ، زیرا بسیاری از افراد ترجیح می دهند از آن به جای شیر معمولی استفاده کنند و جدا از آن هنگام تهیه بسیاری از وعده های غذایی (از جمله شیرینی و سایر موارد) از آن استفاده کنند. نوزادان ، اما شما باید بدانید که چه تاثیری بر وزن دارد.


شیرخشک و تأثیر قدرتمند آن در افزایش وزن


مطالعات نشان داده است که نوشیدن یک چهارم فنجان شیر خشک یا شیر حاوی 159 کالری است.اگر رژیم 2000 کالری روزانه را دنبال کنید ، خوردن یک چهارم فنجان شیر خشک 8٪ نیاز شما را برآورده می کند. میزان کالری تأمین شده توسط شیر خشک به بدن بستگی به میزان شیر مصرفی شما در طول روز دارد.


اگر یک قاشق غذاخوری شیرخشک روی قهوه یا چای بریزید ، کالری شیر افزایش نمی یابد اما در حالت دوم اگر یک فنجان شیر خشک را در شیرینی بگذارید ، کالری دریافتی شما افزایش می یابد. باعث افزایش غیر طبیعی وزن می شود ، زیرا غذای پخته شده یکی از عواملی است که به طور طبیعی باعث افزایش وزن می شود.


با این حال ، شیرخشک فواید زیادی برای بدن دارد ، از جمله:


1- شیرخشک منبع بسیار مهمی از کلسیم است که می تواند بدن را تقویت کرده و استخوان ها را تقویت کند.


مطالعات نشان داده است که یک فنجان شیرخشک می تواند 12٪ کلسیم مورد نیاز بدن را روزانه تأمین کند.


3- همچنین حاوی مواد معدنی زیادی است که از استخوان ها و دندان ها محافظت می کند.


4- همچنین حاوی برخی مواد معدنی مفید برای بدن مانند منیزیم ، فسفر و سایر مواد است.


5- حاوی برخی ویتامین های مفید برای بدن از جمله ویتامین C ، ویتامین A و D است.


مزایا و معایب خوردن پودر شیر


البته برخی از کمبودها یا کمبودهای شیرخشک به شرح زیر است:


1- طعم و مزه برای همه مناسب نیست ، زیرا طعم شیرخشک با شیر معمولی متفاوت است ، تشخیص آن از شیر معمولی یا حتی شیر پاستوریزه آسان است ، بنابراین ممکن است برخی افراد آن را دوست نداشته باشند.


2- کاملاً مخلوط نشده باشد. بسیاری از مادران با مشکل عدم اختلاط شیرخشک و آب روبرو هستند که باعث بارندگی آشکار در فنجان می شود.


3- فاقد آنتی بادی است ، زیرا آنتی بادی های موجود در شیر طبیعی نمی توانند سیستم ایمنی بدن کودکان و بزرگسالان را برای مبارزه با بسیاری از بیماری ها تقویت کنند.


4- هضم غذا بسیار دشوار است ، زیرا هضم این نوع شیر برای برخی افراد به خصوص برای کودکان خردسال دشوار است. همچنین حاوی ترکیبات بسیاری است که باعث مشکلات گوارشی به ویژه برای کودکان خردسال می شود.


اکسیداسیون کلسترول فرآیند تبدیل شیر مایع به شیرخشک به میزان مشخصی از اکسیداسیون کلسترول نیاز دارد که تأثیر منفی بر بدن می گذارد و خطر بیماری های قلبی و بیماری های مرتبط با عروق را افزایش می دهد.


6- این می تواند گران باشد زیرا اگر شیرخشک دریافت کنید که حاوی تمام مواد مغذی و ویتامین ها است ، به خصوص اگر بچه ها مجبور شوند هزینه های زیادی برای آن بپردازند ، گرانتر از شیر معمولی است.


این نیاز به تهیه بیشتر از شیر معمولی دارد ، زیرا شما نمی توانید بلافاصله برای کودکان نوپا و نوزادان آن را گرم کرده و بنوشید.

تگ ها :   شیر خشک
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده